האם אפשר לשפר לכל אחת את טווחי התנועה?

אנחנו נתקלות לא פעם בהרבה נשים שאומרות לנו לא פעם:
"אני לא גמישה"
"את הרגל הזאת אי אפשר ליישר"
"היד הזו מוגבלת בתנועה"
ועוד…

באמצעות שיפור טווחי התנועה נצליח לתת למתאמנות שלנו
• הורדה משמעותית בכאב
• שחרור גופני ורגשי
• שיפור התפקוד ביעילות מקסימלית ומאמץ מינימלי
• שיפור היציבה
• ועוד…
הרבה פעמים המתאמנות שלנו נתקלות בקושי בטווחי התנועה שלהן.
ועוד יותר מזה כשזה קורה, אחרי ניתוחים, פציעות, ישיבה ממושכת לאורך זמן. כל אלו יגבילו יותר את טווח התנועה ואף עלולים לגרום לכאבים ולחמרה נוספת בטווחי התנועה.

יש שסוברים שלאחר שהכאב חולף, יחול שיפור בטווח התנועה של המפרקים באופן טבעי. אבל לצערנו אין זה המצב. מכיוון שהגוף למעשה מאבד את התחושה בקולטני התנועה במפרק והם יחזרו רק ע"י הפעלה מודעה ומתמשכת של המפרק הפגוע.

כשאנו עוסקות בשיפור יכול התנועה הדבר החשוב ביותר הוא שיפור התנועתיות. יחד עם חיזוק היציבות של המפרק.

אני תמיד ממליצה למאמנות ומטפלות בכאב ותנועה להתחיל לעבוד בתנועות "פרימיטיביות" פשוט להתחיל להניע. בצורה הכי פשוטה. ולתת ללקוחה שלנו, שיעורים הביתה. שתמשיך בביצוע התנועה.

ואני אתן לה תנועה- ולא מתיחות!!

כי מתיחות לא תמיד יגדילו את טווח התנועה, לפעמים יכווצו את השריר יותר. וימנעו מהפרק להגיע למימוש הפוטנציאל שבו.

ככל שניתן למפרקים תנועה, התנגדות, ומגע מותאם, לא נאמין מה טווחי התנועה ישתפרו הרבה יותר ממתיחות מתישות ומעייפות.

שנצליח להשפיע הרבה תנועה ואהבה
מיכל

כתוב/כתבי תגובה