מה הקשר בין רצפת האגן לטרמפולינה?

אולי אני אהיה די ישירה. אבל אם יש מונח שמעורר בי רתיעה זה צמד המילים 'כיווץ רצפת אגן'

עברתי בעצמי לא מעט טראומות ברצפת האגן שלי: חתך ואגינלי, 4 לידות, 2 מתוכם ואקום,
פלוס לידה עם ניתוח המטומה לאחר הלידה בלביה השמאלית.

בנוסף לזה סבלתי גם מצניחה לתקופה לא קצרה. וכמאמנת כושר ובריאות הרגשתי שהגוף שלי בוגד בי.

חקרתי המון את תחום הבריאות הנשית
התנסיתי במגוון שיטות בעצמי וחיפשתי דרכים ופתרונות לשפר לעצמי את איכות החיים.

ואז הבנתי את הטעות האיומה שהייתי בה: המחשבה שאנחנו לאורך כל היום בסטרס  ואז מגיע בסוף יום וזה הזמן לתרגל כיווצים.

וזהו.. נפתור לעצמינו את את כל הבעיות הנשיות.. לא תהיה דליפה, לא תהיה צניחה

ונרגיש צעירות ומשוחררות  עם אגן מלא בתנועה,

אין דבר כזה!!

זה אולי יעבוד פעם אחת ואולי לאורך זמן קצר

אבל גוף יציב  שכל מערכות הגוף עובדות בו בצורה הרמונית

שמרגיש טוב בכל האיברים הפנימיים  דורש התייחסות יותר מעמיקה, דורש תרגול ואבחון מערכתי.

זה מחייב עבודה של נשימה, סרעפת, שרירי בטן וארגון האגן

שיהווה בסיס ליכולת של הגוף לעבוד בצורה מאוזנת ותקינה

שהגוף פועל בצורה מאורגנת עם עבודה מערכתית ונשימה מעמיקה, מרפא ומשחררת.

עם אורך גופני וללא כיווצים מיותרים הוא מגיע למצב אידיאלי

למצב בו אין הרגשת אי נוחות או חוסר שליטה.

מה שכולם אמרו לך עד היום שרצית לחזק את רצפת האגן, זה להתחיל לכווץ אותו,

אוקי, זה תרגיל קל נחמד.

 

אבל אני אהיה ישירה אתך,

מניסיון קליני בטיפול במאות נשים בשנה, ההמלצה לכווץ רצפת אגן לא תעשה לך טוב.

להפיך ברוב המקרים היא רק תחמיר את המצב ותגרום לך לדלוף עוד יותר.

לפני כחודש הגיעה אלי אישה עם צניחה חזקה ברצפת האגן שלה וסיפרה לי על כמות התרגולים והכיווצים שהיא עושה ומחזקת אבל כלום לא עובד לה.

מה שהתחלנו לעשות זה פשוט לשחרר את כל הבטן, לבצע נשימות. להניע את האגן, לארגן את היציבות של האגן ולשחרר את הרקמות העוטפות אותו, היא לא האמינה לתחושה המאורגנת שנוצרה לה בגוף, שרירי הבטן היו יותר אסופים, האיברים הפנימיים הרגישו יותר בנוח, הגב התחתון נהיה יותר משוחרר, ורצפת האגן הרגישה כמו טרמפולינה!

בדיוק כמו טרמפולינה שמתוחה והיא חזקה אבל מצד שני גמישה רכה ואלסטית, כך בדיוק רצפת האגן שלנו צריכה להראות ולהרגיש, גם כשאנחנו רצות וקופצות אנחנו לא צריכות להרגיש אי נוחות או פחד.

כי אנחנו נשים מלאות חיות, עצמה, רצפת אגן חזקה, עם גוף משוחרר, מאוזן מאורגן ויציב.

לקבלת המדריך המלא לחיזוק רצפת אגן לחצי כאן 

9 מחשבות על “מה הקשר בין רצפת האגן לטרמפולינה?”

  1. מדויקת! מסכימה עם כל מילה.
    רצפת האגן שלנו צריכה להיות
    גמישה, אלסטית, בתנועה של חיים .
    תודה מיכל

    הגב
  2. יש לי צניחה , השלפוחית בולטת החוצה ,אני עושה ספורט לעיתים זה מפריע לי ,איני יודעת ,מה בדיוק *כן* אפשרי לעשות בסטודיו במתיחות ,בימים אלה אני ממש ממש סובלת מכאבי גב תחתון ,אני כן ,עושה פיזיוטרפיה אגנית עם מכשירנחשמלי מסויים ,איני מרגישה שום שיפור ,ראוי לציין שאין לי דליפת שתן ,לעיתים כן כאבים בבטן תחתונה (כמו כאבי מחזור) ,אשמח להיתעדכן להבין ולבצע פעולות שונות לאיכות חיים טובה יותר.

    הגב
    • הי רות האהובה, ככל הנראה, יש לחץ על האיבריים הפנימיים, ונוצר כיווץ יתר שגורם לצניחה להיות חמורה יותר, ולכן שמכווצים ומכווצים זה רק מחמיר ולא עוזר. לצורך זה צריך לאבחן ולראות את הנשימה הבטנית, את התנועה באגן ואת הארגון הגופני שלך בכדי לאפשר לרצפת האגן להיות אסופה ומאורגנת.

      הגב
  3. אמיתי אמיתי ריצפת האגן חייבת להיות משוחררת לא טוב לנו להיות מכווצים כל היום !
    תודה תודה מיכל את אלופה !

    הגב

כתיבת תגובה