מה כאב הגב שלך מספר לך?

את בטח תתפלאי שמה שמסתתר מאחורי כאב הגב זה לא רק הדיסק שפרץ או הגב המגובן,

נכון, הרבה פעמים בזמן פריצת דיסק אנחנו נרגיש את המקום כואב מאוד,

אבל הגוף החכם שלנו יודע להחלים והכאב לא אמור להישאר לתמיד.

אז איך זה שיש כל כך הרבה נשים שסוחבות את כאבי הגב שלהן כל כך הרבה שנים?

 

ישנן הרבה נשים שירגישו עומס בעקבות יציבה כפופה, אבל גם אחרי שהם יתרגלו וישפרו את הארגון הגופני

עדיין יתפסו אותן כאבים!

זה אולי נשמע לך מוזר, אבל כאב הגב, וכאבים בכלל… הם סיפור הנפש שלנו,

אורח החיים שלנו והרגלים אותם אנחנו מכניסים לחיינו.

לכל כאב יש סיבה מדוע הוא הופיע, מדוע הוא חוזר שוב ושוב,

ומדוע אנחנו לא מצליחות להיפרד ממנו.

 

נכון יש מקרים שצריכים התערבות כירוגית, אבל מחקרים מראים שיש אנשים שאף לאחר החלפת מפרקים, הוצאת חוליות וניתוחים לשיפור היציבה,

לא תמיד הכאבים נעלמו, ולעיתים הם החמירו יותר.

אז לפני שנבין מדוע הם חוזרים שוב ושוב, נבין קודם כיצד בכלל הם הגיעו,

כאשר נתפס לנו שריר, נשחק איזה מפרק, או נוצר לחץ על החוליות בדרך כלל יופיע כאב או אי נוחות.

כל הדברים האלו קורים ברוב המקרים משימוש לא נכון בגוף

או מחוסר פעילות גופנית ומסטרס או מקור.

 

המוח שלנו ומערכת העצבים שלנו, מאוד חכמה

יש בה זיכרון תאי, וכאשר היו  כבר כאבים באיבר מסוים המוח זוכר אותם .

וכל פעם שאנו במתח בסטרס או בחוסר נוחות. מערכת העצבים מתריאה לנו באמצעות כאב למקום החלש או הפגוע בגופינו.

וכך נוצרות תסמונות הכאבים הכרוניים.

הסיבה לכאב, לומר לגוף שיש כאן משהו שדורש התייחסות, פיזית, רגשית, מנטלית ועוד…

כך שלכאב יש מטרה חיובית, הוא בא לומר לנו משהו, ואם נתנגד לו, נלחץ ממנו או נפחד ממנו, הוא רק ילך יחמיר ויתגבר.

 

אז איך בעצם אפשר למנוע כאבים ולהתייחס אליהם כשהם מגיעים?

כאשר מופיע כאב דבר ראשון ננסה להרגיע אותו בדרכים המקובלות: עיסוי, קומפרסים של קור וחום לסירוגין, משחה להקלה ותנועתיות לפי היכולת.

שנית, אם הכאב הוא מוזר או לא רגיל, יש לפנות לחוות דעת מקצועית ולשלול בעיות רפואיות.

כשמדובר בכאב כרוני, שאת כבר מכירה ויודעת את "סיבתו הרפואית" הגיע הזמן לברר למה הגוף לא החלים.

 

לצורך כך צריך לבדוק :

  1. האם היציבה שלך מאוזנת ומאורגנת ונוחה ללא עומס על המפרקים?
  2. האם השימוש היומיומי בגוף נכון ומותאם עבורך ולא מגביר את הכאבים?
  3. האם את מקפידה על פעילות גופנית מבריאה ותרגול מותאם לגופך של איש מקצוע ומשחררת את הגוף מידי יום?
  4. והחשוב מכל איך את מורידה מתחים ולחצים משגרת החיים?

כל ארבעת הדברים שרשמתי כאן הן הבסיס לשפר את איכות החיים ולהפחית כאבים מהגוף,

זה נשמע קשה, אבל מניסיון של עשרות נשים שליוויתי, מי שמיישמת את הכלים האלו מצליחה לשקם את הכאב,

ויודעת איך למנוע מכאבים לחזור בעזרת כלים ישימים וקבלת מענה של טיפול פיזי, רגשי ותרגול מותאם אישית.

 

וברגע שנבין שהכאב הוא רק סימפטום נוכל לאפשר לגוף להחלים ולשפר את איכות החיים.

כאשר ניתן לגוף מענה פיזי, רגשי מנטלי בצורה אמפתית והוליסטית נגלה איך הגוף מתחדש ומתרגש משינויים.

 

שלך באהבה לאיכות החיים

מיכל.

 

נ.ב. אין בכל האמור לעיל תחליף לייעוץ / טיפול רפואי. ט.ל.ח.

 

 

 

2 מחשבות על “מה כאב הגב שלך מספר לך?”

    • הכלים בהם אנו משתמשים לקוחים מכל מיני עולמות הריפוי: ד,ר סרנו, תטה הילנג, nlp, מדיטציות, כלים להעצמה רגשית בנוסף על התרגול הגופני והחיזוק הפיזי, שיקום הדימוי הגופני ועוד לקבל תוצאה מושלמת לשחרור כאבים.

      הגב

כתיבת תגובה